Pages

ORYSENSE

Orysense

::RANDOM RANT:: FENOMENA PUTIH MELEPAK

Assalamualaikum. Hai.

Qu puteh..qu puteh..baru la puteh!
.
Trending habis ayat ni. Sampai anak kecik 2 tahun pun tau buat gaya dia. Fuh!!
.
Rancak fenomena kulit putih ni. Sana sini keluar produk yang tujuan utama nak bagi kulit cerah bersinar bak lampu kalimantang.
.
Hehe...aku tak ada penentangan terhadap wanita yang nak putihkan kulit ni..
.
Sebenarnya, definisi cantik itu pelbagai. Ada yang rasa putih tu cantik. Ada yang fikir sawo matang tu seksi. Ada yang nampak hitam itu manis menawan.
.
Bagi aku, memiliki kulit yang sihat dan berseri, itulah yang sebenarnya cantik. Tak kisah warna apa kulit yang tuhan bagi, tapi bila kulit sihat, cantik tu datang naturally.
.
Eleh. Kau kulit dah putih, boleh lah cakap camtu.
.
Ramai orang pernah cakap ayat tu kat aku.
.
Let me tell u something. Dulu, masa skulah menengah rendah, awek yang pemes satu skulah, bukan yang putih melepak ni pun.(eh, aku tak la melepak sangat). Siyes, yang banyak peminat, kawan2 yang sawo matang. Aku garang. Orang takut ngan aku. Hahaha...
.
See. Beauty lies in the eyes beholder.
.
Jadi, aku rasa, tak perlu kejar sangat nak putih. Tapi kejar lah kesihatan. Putih je tak guna bila sistem badan keracunan merkuri.
.
So..till then...tatatititutu!!

No comments: