Pages

ORYSENSE

Orysense

::RANDOM RANT:: TENGKING

Ada beberapa tengkingan, yang banyak beri kesan pada aku. Paling aku ingat ada dua. Satu positif, satu negatif.

Positif:
Dulu, masa aku tingkatan tiga, ada satu cikgu ni, aku tak suka. Masuk je kelas dia, mesti la mengantuk. Setiap kali pun macam tu juga. Hairan betul. Satu hari, cikgu ni buat kelas tambahan. Dia bagi satu soalan. Wayar hidup warna apa? Masa tu aku tengah bincang dengan kawan aku, sebab kami keliru antara warna perang dan hijau. Kebetulannya, cikgu ni terdengar. Kena sedas aku. "HIJAU TAIK KAMU!!!! LAIN KALI DALAM KELAS JANGAN TIDO!!"
Perghh...muka macam kena tampal tahi tebal-tebal. Malu. Sejak tu, aku berazam, subjek kemahiran hidup pilihan KMT aku mesti score A! Dan ya. Aku dapat A untuk subjek ni. :)

Negatif:
Aku tak nak cerita detail. Cuma frasa perempuan kurang ajar, melekat dalam hati sampai mati. Sampai dalam hati aku dah tak ada pelangi.

No comments: