Pages

ORYSENSE

Orysense

::RANDOM RANT:: KISAH SUAMI CURANG DENGAN ALASANNYA

Viral di fb semalam kisah suami mah yang curang kerana mah sudah tak bergetah.
Hari ni, viral pula kisah surat balasan dari mah, yang agak kelakar dan kreatif juga.
Untuk aku, alasan kecantikan yang sudah pudar, menunjukkan betapa lelaki itu cuma cinta nafsu. Cinta yang tak ikhlas.
 
Kenapa?
 
Sebab begitu mudah sekali mata si suami kabur dengan pengorbanan isteri yg mengorbankan kerjaya, hidup dan kecantikannya, hanya untuk suami.
Untungnya si suami, isteri memaafkannya dengan begitu mudah sekali, walaupun dicurangi selama 6 tahun lamanya. Malah telah dihina maruahnya dengan membandingkan sesuatu yang patut menjadi rahsia suami isteri. Aku percaya, si suami telah menceritakan kelemahan isteri kepada kekasih gelapnya.

Kalau aku berada di tempat mah, itu tidak boleh dimaafkan. Dan aku tak rela, suami yang berzina hidup sebumbung dengan aku lagi.

Suami, kalau mahu isteri cantik, bantulah isteri menjadi cantik. Begitu juga sebaliknya. Bukan curang jalannya.

No comments: