Pages

ORYSENSE

Orysense

ANAKKU NAKAL?

Naufal baru berumur 1 tahun 8 bulan hari ni...sikit lagi jadi abang long...

Biasalah..umur tengah nak melasak..nak eksplore sana-sini...sel-sel otak sedang berhubung katakannnn...

Aku tak pernah gelar anak aku nakal, atau degil..sebab korang pun tahu, apa yang keluar dari mulut sorang mak ni merupakan satu doa...

Tapi berdesing gak telinga bila orang lain gelar dia nakal dan degil...

Mungkin ini lah perasaan jadi mak. Anak sendiri memang thorbaek daripada anak orang lain..huhui...

Yang aku tak puas hati, anak aku kecik lagi oi...dalam proses nak belajar. Proses memaham...memang la akan melasak, mengusik itu ini...semua budak pun akan lalu fasa ni..tak adil la kata dia nakal dan degil sedang kau pun sama, asyik nak bantah cakap mak kau...

Entah. Mungkin aku yang over sensitip kot...ngan budak darjah 4 pun nak taching-taching...hahaha!!!!

p/s: rasanya aku darjah 4 dulu tak pernah lagi panggil budak baya naufal tu nakal. Tapi aku akan cakap lasak sangat atau gembeng. Kuikuikui...

No comments: