Pages

ORYSENSE

Orysense

HOSPITAL DAH MACAM RUMAH KEDUA KAMI

kena wad seminggu. dari jumaat lepas. hari ni(khamis) baru discaj.

masih dengan masalah berat naufal yang tidak normal. aku mula-mula nak menolak untuk wadkan naufal, tapi mengenangkan semuanya untuk kebaikan, maka dengan berat hati kuturutkan jua.....*ayat nak drama*

naufal mengalami kekurangan nutrien, tak la begitu serius, tapi kalau berpanjangan akan jadi serius tau! jangan pandang enteng akan kekurangan nutrien ini...

sepanjang kat sepital, naufal wajib minum sirap multivitamin appeton 1ml setiap hari....dan paling aku sedih nak sebut...terpaksa top up kan juga dengan fm. walaupun tak banyak(1 oz setiap kali), tapi hati aku sangat memberontak untuk beri naufal minum. nak menitik air mata aku tau..apa nak buat, production susu aku tak begitu memberangsangkan, dan perlu bantuan...alhamdulillah, walaupun hasil pump tak banyak, tapi mampu membuat naufal kenyang. dan aku perlu konsisten pump untuk wujudkan demand and supply tu...ecece....

dan satu lagi. makan black pepper pun bole membantu rupenye..baru ku tahu......

berat naufal terkini ialah 2.8 kg...(tapi aku dah rase cm da 3 kg je..)

apapun, duduk hospital membuatkan aku insaf, betapa ada yang lebih malang nasibnya. kecil-kecil dengan penyakit yang serius, yang perlu bantuan pernafasan....dan aku bersyukur, naufal sihat dan sempurna, cuma perlu lebih usaha supaya boleh menyaingi kemontelan kawan-kawan dia yang lain..jia you naufal!! mama ai ni!!

p/s: topap fm 5 oz je pun dah buat naufal tak yak 2 hari!sian naufal...

1 comment:

Husna Adnan said...

Bilalah nak jumpa Encik Naufal yang kuat macam mak dia tu...