Pages

ORYSENSE

Orysense

SAKIT BELAKANG KIRI DAN KANAN

mengandung sangat mencabar. sangat menguji kekuatan dan kesabaran seorang wanita.

macam-macam kesakitan, ketakselesaan dan macam-macam 'ke' lagi yang mesti ditanggung bakal ibu ni. tak kira la mengandung kali ke-berapa pun. sebab tu agaknya Allah jadikan wanita yang mengandung, sebab wanita lebih gagah menahan kesakitan..kot?

macam aku sekarang. aku dalam situasi yang serba-serbi tak kena. bila duduk susah nak bangun. bila berbaring, susah nak bernafas. bila mengiring, aku rasa macam paru-paru terhimpit oleh tulang rusuk+pinggul pun jadi sakit. jadi setiap beberapa minit aku kena ubah posisi tidur. ya..aku tak mendapat tidur yang tenang.

sungguh mencabar kan? lagi-lagi untuk light sleeper macam aku ni...tapi aku cuma boleh bersyukur, sebab setiap kesakitan ada ganjaran pahalanya. dan anggap sahaja gangguan sekarang adalah latihan untuk menjaga kerenah anak yang tentu lebih mencabar.

kadang-kadang aku harap sangat cepat la anak aku tengok dunia, sebab aku tak sabar nak peluk cium anak yang tengah beradu dalam rahim aku ni. tapi, biarlah pada masa dia cukup kuat untuk hidup di luar rahim.

perut semakin berat. pinggang pun sakit semakin kerap....haish....kan best kalau ada kerusi urut?

1 comment:

Husna Adnan said...

Mungkin ini membantu?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150974692998059&set=a.10150974692953059.411941.209513273058&type=1&relevant_count=1&ref=nf