Pages

ORYSENSE

Orysense

PUASA : TURUN DAN TIDAK BERTAMBAH

heh. kalau time nak kurus seronok la berat turun tak mau naik...

tapi kalau time mengandung ni ngeri kalau berat tak naik tau....

sepanjang bulan puasa, berat aku turun 1 kg, dan tak bertambah langsung. aku cuak, tapi nurse-nurse kat klinik relaks je, tak bebel-bebel, jadi aku beranggapan semua okey.

raya berat aku naik 2 kg. cuma bertambah 0.1 kg dalam masa 7 hari.

yang buat aku cuak bukan berat aku. berat baby aku ni.....

okey, aku dah scan masa 31 minggu, doc cakap baby besar, berat 2.1 kg. tapi scan lagi sekali masa minggu 37, baby kecik dengan berat 2.3 kg?? aku dah mula cuak. 0.2kg je naik dalam masa 5 minggu? biar betul?

sepatutnya dalam berat baby dah mencecah 2.8 kg, ataupun paling tak 2.5 kg lah kan...

ya..aku cuak. takkan sebab aku tak bertambah berat, maka baby pun tak berat?

aku memang kurang makan nasi sepanjang mengandung, kadang-kadang skip minum susu...lagi-lagi aku selalu sendiri kat rumah...dah la bulan puasa hari tu aku stress sangat..lagi la aku hilang selera makan. aku pernah aje sahur dan berbuka dengan kurma dan air kosong je. selama seminggu...sian anak aku...

pada masa tak stress pulak, aku cuma makan roti, susu, mestum, kurma. itu kalau sendiri. kalau encik suami ada baru aku masak...

bila aku cakap kat mak aku aku risau baby ni ringan mak aku boleh relaks je..siap cakap aku ni fikir banyak sangat.. =.="

aku sangat berharap mesin tu salah...bukan la aku berharap baby besar 3-4 kg...tapi aku nak dia sihat dan bertumbuh(?) sesuai usia...

ada sesiapa ada masalah macam ni tak?

p/s : aku kena qada puasa 2 hari

No comments: