Pages

ORYSENSE

Orysense

BARANG BABY: CLOTH DIAPER

setakat ni , barang baby paling mahal aku beli ialah cloth diaper(CD). mesti orang pelik, buat apalah orang pemalas macam aku ni nak guna CD? pakai ajela pampers pakai buang. kan senang?

heh. memang senang pakai dan buang ni, tapi, aku kalau boleh nak tolong suami aku berjimat. yelah. aku ni dah la tak ada punca pendapatan(buat masa ni), lain la kalau blog ni bagi aku ribu-ribu sebulan, aku rela aje duduk rumah jadi permaisuri,.hikhik!!
okey hentikan repekan!
CD ni ada banyak banyak jenama. dari yang murah sampai la yang mahal gila. aku beli yang sedang-sedang je, selepas menimbang harga dan keberbaloian(ada ke perkataan ni?) membeli dari penjual tertentu.

dalam membeli, banyak perkara perlu diambil kira. kualiti, kuantiti, harga dan kecomelan item..hehe..comel itu harus okey..dan setelah aku menimbang sebaik mungkin, aku membeli dari website
  
(boleh klik badge kat bawah heart beat tu okeh?)
ikutkan agak mahal la sikit dari blogshop lain, tapi masih lebih murah dari lunatots(bila ada duit aku nak juga beli 1-2 keping dari lunatots).

mula-mula aku nak beli yang pakej MummyLuvU(6 CD), tapi selepas berinteraksi ngan tokeikedai, dia cadangkan aku ambil pakej eco-gold. katenye perfect untuk mama yang baru pertama kali nak cuba berCD-ing. dalam pakej eco ni ada 3 CD, 2 CD yang fit untuk saiz S-L, dan 1 CD yang boleh fit sampai XL. tiap CD ada extra 1 insert, cuma insert bagi CD yang sampai saiz XL tu lain sikit. insertnya mcdonaldchickenfoldover foldable-boleh lipat. bagus juga sebab cepat kering bila jemur. insert yang foldable ni dari bamboo punya fiber, yang dijahit sekali dengan microfiber, yang mana lebih daya serapan dari insert microfiber yang biasa. itulah ceritanya.

Photo0160
Photo0162
Photo0161
jahitan tepi tak betul. any defect CD yang bukan sebab salah kita, boleh tukar okey.tak ada caj tambahan. TUKAR. jadi check dulu sebaik sahaja item sampai. Smile

harga untuk pakej yang aku beli ni RM 92(ada free stokin comel!), tak termasuk pos. dan aku tambah dengan sehelai lagi CD yang sampai saiz XL tu. dan total semua aku beli dari dia RM 147.60, termasuk pos.

p/s: basuh insert sekurang-kurangnya 3 kali sebelum guna untuk mengajar fabrik menyerap kebasahan okey. untuk cover, aku tak pasti. tapi aku basuh sekali je. insert je aku tengah nak basuh kali ke-2 ni…

No comments: