Pages

ORYSENSE

Orysense

RASA NAK MENJAHIT SEMULA

serius..dah lama tak menjahit.
tak tahu kenapa..tangan rasa gatal nak menjahit baju.

hehehe....

lepas tu mata pun gatal mengintai mesin jahit....
kalau ada rezeki nak juga sambar satu mesin jahit singer menawan keluarge bahagie.....


kenapa aku pilih singer?
sebab dari kecik, mak aku guna mesin jahit jenama singer ni.
ada dua, satu yang klasik punya(yang berat gila tu)..tapi dah tak boleh pakai, sebab dah tak ada spare part.
satu lagi yang automatik punya...dah lebih 10 tahun mak aku guna.

sebab tu, kalau satu hari nanti aku berjaya beli mesin jahit, aku nak beli jenama singer jugak. yeah....

oh..aku bukan setakat nak mesin jahit biasa...aku gak nak mesin jahit tepi sekali....tapi bukan yang berat nak mampus macam kedai jahit punya tu....

yang kecik je pun dah cukup....macam yang kat bawah ni..
ada 2 jenis mesin jahit tepi yang portable ni...yang dalam gambar ni 4 benang. ada lagi satu model 3 benang. tak kisah la mana-mana, asalkan boleh dapat...huhui.....

eh jangan pandang mak sebelah mata ye...mak boleh guna dua-dua jenis mesin jahit ni....yang kayuh pakai kaki pun mak pernah guna.....

aku sebenarnya suka juga menjahit....dulu baju raya aku jahit sendiri....masa lepas spm pun seronok aku menghabiskan benang mak aku...hahaha....

cuma bila aku dah masuk poli...aku dah tak menjahit, kecuali jahit langsir.....sebab dah lama sangat tak menjahit, mak aku jual balik mesin jahit tepi dia (yang jenis macam kat kedai jahit, yang besar gedabak + berat nak mampus) tu.

aku ada gak pikir, aku nak penuhkan masa aku dengan menjahit dan jadikan menjahit ni kerjaya aku je..(berangan!!!)

kalau aku berjaya beli dua-dua jenis mesin jahit ni, benda pertama aku nak jahit ialah tudung!
sebab, aku nak buat sendiri tudung yang aku nak pakai, mengikut keselesaan aku! oyeah!!!

doa-doakanlah angan-angan aku ni jadi kenyataan...okey?

p/s: aku pun tengah nak bodek2 mak aku ni, kot-kot la microwave yang ada kat rumah tu dia tak mau guna, kasi la kat aku...hewhewhew.....

No comments: