Pages

ORYSENSE

Orysense

MENGIGAU

malam tadi aku mimpi ngeri.
ngeri sampai mengigau.
apa yang aku igaukan?

dalam mimpi tu, aku dikelilingi oleh makhluk halus, yang berpenampilan manusia.
cuma warna matanya sahaja berbeza.

aku baca ayat kursi sambil pandang tepat pada mata salah satu makhluk tu. aku dapat nampak warna matanya jadi hitam sepenuhnya sehingga aku terjaga betul-betul pada pertengahan akhir ayat kursi yang aku baca dan yang selebihnya aku sambung dalam keadaan sedar. ya. aku tersedar dengan mulut aku membaca ayat kursi. aku mimpi sehingga mengigau.

dalam keadaan tu aku betul-betul berharap encik suami ada di sebelah, tapi..apa boleh buat. kami kena berjauhan selama 5 hari setiap minggu. dia kan kerja jauh.

tiba-tiba henpon berbunyi. sms masuk. nyaris je aku campak henpon sebab terkejut.
pkul 4.30 pagi. sms dari encik suami.

kan bagus kalau pintu ke mana sahaja wujud?

1 comment:

Nizam Pac said...

kesiannye kuceng telon mate singe.