Pages

ORYSENSE

Orysense

PENGGANGGU PERASAAN SEMASA MELAWAT BLOG ORANG

ada tak kamu pergi jegunk blog orang..tapi tiba-tiba rasa terganggu gila...
mesti lah pernah kan?
kan??..kan???!!!

1.music player yang tak ada button stop/pause.
benda ni banyak blogger letak.tapi pada aku ini sangatlah annoying.taulah suka lagu tu tapi tolonglah,dengar dekat telinga sendiri boleh tak???oh tapi suka hati kamulah, itu blog kamu,kan?
(tapi aku tengok blog trafik tinggi tak ada pun letak music player bagai...)
-kalau ada tu adalah kita pilihan untuk tekan butang tu dan tak nak bising-bising,kan?
-yang tak ada,aku tak akan mute speaker aku smata-mata nak sunyi.aku tekan butang pangkah terus.jangan marah.tapi aku rasa sebahagian besar orang yang terganggu dengan benda ni akan buat benda yang sama.mereka tak akan tunggu untuk baca entri kamu pun.jadi,nak letak widget tu, pastikan ada option button tu.

2.captcha.
-ohoo.....selalu aku terlepas komen sebab biasanya lepas taip komen aku akan terus tekan butang pangkah.nak taip semula komen...?maaf tak kuasa.jadi tolonglah.disablekan captcha.tak ada siapa pun nak spam(mungkin ada tapi rasanya yang selalu kena spam chatbox/shoutbox je kot..)bukan susah pun...
-dashboard > setting > comment : scroll down to 'Show word verification for comments?' dan klik 'No'

senang je kan?oh..dan kalau kamu nak alert dengan komen-komen yang masuk macam ni pula.

-dashboard > setting > comment : scroll down to 'Comment moderation' dan klik 'Always'

jadi kamu alert dengan komen-komen yang masuk.tak payah la susah-susah nak check satu-satu entri untuk tengok ada komen baru ke tak.buka je dashboard dah ada pemberitahuan. mudah, kan?paling tidak kamu boleh kawal jenis komen macam mana kamu mahu publish dalam blog kamu. jadi walau kena spam sekalipun kerja kamu tetap jadi senang untuk delete komen spam, kan?

No comments: