Pages

ORYSENSE

Orysense

CHOCOLATE LOVE

*terima kasih encik google

hehe..tajuk mau hangat...SNSD gitu.....
sebenarnya..tiada apa yang hangat pun...cuma cara saya buat masker muka berperisa coklat!
yummy bukan?

banyak cara kita boleh buat masker coklat ini..bergantung pada kesesuaian bahan-bahan yang kamu guna dengan jenis kulit kamu.
pasti kamu perasan ada entri sebelum ini mengenai masker ini kan??

apapun tonton sahaja video dan kalau rajin, komen lah ya.

bahan-bahan:
1 sudu besar serbuk coklat
2 sudu besar aloe vera gel
1 sudu teh madu
beberapa titik minyak zaitun(kalau boleh extra virgin punya ya,bukan baby oil)
1/2 biji aspirin(terpulang.kalau alergi aspirin, abaikan)

saya tidak mahu kata ia berkesan pada setiap orang sebab kulit kita berbeza,tak sama. tapi cara ini berkesan untuk saya.setiap bulan kulit saya akan jadi sensitif dan kemerahan terutama dikawasan tepi hidung. faham sahajalah perempuan..ada masanya hormon tak seimbang..haha..jadi cara inilah yang saya guna untuk meredakan rasa pedih dan merah dikawasan tersebut..Alhamdulillah,berkesan..kalau nak cuba,silakan..

No comments: