Pages

ORYSENSE

Orysense

MAAF

maaf sebab tiada ide untuk update....
sakit kepala sebenarnya...
sekarang pun saya sedang bergelap dalam bilik....
tak sanggup tengok cahaya...terseksa...
ada tak agaknya orang yang sakit kepala keadaannya macam saya?

oh..sebut tentang sakit kepala...saya ada satu tips...untuk kurangkan sakit kepala..
tanpa perlu makan paracetamol a.k.a panadol...
tapi ia tak semestinya berkesan..
kadang-kadang pada saya juga tidak berkesan...tapi ia hanya tips ringkas...

minum air teh panas..bukan suam..panas..kalau boleh teh panas tanpa gula..
kamu akan rasa kepala kamu berpeluh..dan..sakit kepala akan berkurangan sedikit..
kalau bernasib baik..sakit kepala akan hilang terus.

perlu diingatkan sekali lagi, tips ini tak semestinya berkesan..
cuma sebagai satu alternatif lain selain mandi, tidur dan makan panadol.
pada saya, makan panadol adalah langkah terakhir. cukup-cukuplah bergantung kepada ubat...

*sakit kepala sudah kurang sedikit. baru sahaja minum teh panas..kepala sudah berpeluh sedikit..dan itu memberi kelegaan untuk saya..

No comments: