Pages

ORYSENSE

Orysense

BB CREAM

lebih kurang sebulan yang lepas(agaknyalah), saya telah membeli tiga jenis sampel BB Cream...
eh..lupa pula...BB Cream ni adalah singkatan untuk Blemish Balm Cream..(pada yang tidak tahu ;p)

oh..berbalik kepada topik asal...
apakah kegunaannya?
BB cream ni asalnya dari Jerman...tapi mula di popularkan oleh pakar-pakar kosmetik korea..(berdasarkan maklumat internet...tidak percaya?google sendiri ya...)
mahu tahu kenapa?
::merawat kulit
::menyamarkan parut

memandangkan kebaikan bb cream ni dalam industri kosmetik, maka ia mula di komersilkan dan ada penambah baikan dari versi yang sedia ada.
rasanya ramai yang sudah tahu kan..kegunaan BB Cream?
tak mengapa, kamu boleh google sendiri.. ;p..

bukan mudah juga mahu mencari bb cream yang sesuai dengan kulit wajah kita..
tidak semestinya dengan sekali pencarian, terus bertemu..(ecewah..seperti mencari kekasih pula..haha)
sebab itulah saya beli beberapa sampel untuk saya cuba terlebih dahulu..
apa pun, saya akan cuba upload gambar saya pada entri yang seterusnya...
jadi kamu boleh lihat sendiri hasilnya kemudian..
(^_^)v

2 comments:

Supermomof4kids said...

Salam Salhah, asalnya nak google review BB Cream, tiba2 terjumpa page ni, tu yang terus follow u...tengah berkira2 nak beli BB Cream brand apa ni :)

Unknown said...

bb cream ni ikut jenis kulit gak.normal-kering-berminyak-kombinasi.

skin79 hot pink(oily skin) punya finishing sangat natural.kalo nak coverage lawa sikit boleh beli skin79 absolute total.sesuai dengan semua jenis kulit.

missha punya bb cream coverage superb, tapi dekat saya tak sesuai.break out.

shills pun boleh tahan juga.boleh beli kat times square.

atau boleh cuba etude house.boleh beli dekat times square,alamanda,sunway,one utama.(area kl-selangor lah)